Na co všechno musíte myslet, když píšete PR článek?

Základním předpokladem dobrého obsahu je samozřejmě fakt, že umíte psát. Gramatika a stylistika ale není to jediné, co potřebujete znát. Není článek jako PR článek, protože tato disciplína má svá specifika. Dnes se nebudeme dívat tolik na to, jak na něj. Podíváme se na více na otázky: proč a pro koho. Jedná se totiž o klíčové prvky, na kterých stojí úspěšnost a efektivita textu.

Tvorba poutavého obsahu

Proč obsah tvoříte?

V první řadě byste se měli sami sebe zeptat, proč ho píšete. Klient si musí stanovit cíle, které tím chce dosáhnout. Bez toho je pro copywritera velmi složité vytvořit něco skutečně efektivního. Mezi nejčastější cíle přitom patří: představení produktu, služby nebo novinky na trhu. Stejně tak se může jednat o představení celé firmy a značky, získání zpětných odkazů nebo propagace online i offline akce. Cílů, které si můžete stanovit je celá řada, záleží jen na tom, co zrovna potřebujete.

Kdo ho bude číst?

Uvědomte si, komu článek píšete. Stanovení cílové skupiny je jedním ze základních údajů, které musíte znát, a to ideálně již před založením firmy nebo webu. Tyto informace ale musíte sdělit také agentuře nebo specialistovi, který pro vás pracuje. Bez toho totiž nebude moci určit tón komunikace, slang a další možnosti. Bez cílové skupiny nemůžete v žádném případě očekávat vysokou efektivitu, které byste jinak mohli poměrně snadno dosáhnout.

Psaní nápad papír

Proč by ho lidé měli číst?

Právě tato otázka je naprosto klíčová, protože nicneříkajících textů na internetu najdete nespočet. A věřte, že čtenáři nemají ani nejmenší důvod, aby se do nich začetli. Chcete skutečně oslovit své návštěvníky a udělat z nich platící a věrné zákazníky? Soustřeďte se na několik hlavních věcí. PR obsah by měl být vždy:

  • zajímavý (bez zbytečných klišé),

  • přínosný (plný užitečných informací),

  • unikátní (nikdo nechce číst to samé na každém kroku),

  • atraktivní (musí být vidět, že si s tím dal někdo práci).